Kto będzie czytał informacje na mojej stronie?


Zanim zaczniesz wysyłać informacje do użytkowników, warto zatrzymać się na chwilę i zadać sobie pytanie:

Kto będzie czytał te informacje, jakie czynniki mogą wpływać na podejmowane przez niego decyzje, jakie emocje zamykają drogę do transakcji, a jakie ją otwierają. Pomyśl, kim jest ten, kto wchodzi na strony Waszego serwisu. Dlaczego to robi, czego szuka. Zastanów się, do czego ma zmierzać kontakt.

Analiza modelowych postaw Klientów wyznacza kierunek jakimi podążyć, aby przybliżyć ofertę firmy. Płaszczyznę do zawarcie transakcji buduje się przy pomocy:

  • Swobodnego, intuicyjnego dostępu do informacji ułatwiającego poruszanie się po serwisie internetowym;
  • Przedstawienia wiedzy branżowej w sposób umożliwiający laikowi zapoznanie się z nią w takim stopniu, aby nie czuł dyskomfortu "wyjścia na idiotę";
  • Proponowania ścieżek postępowania i praktycznych metod rozwiązania problemów Klientów, zamiast prezentacji całego "kramu z narzędziami";
  • Traktowania użytkownika serwisu tak, aby czuł się w pełni bezpiecznie i komfortowo w perspektywie kontaktu, wiedząc co go czeka;
  • Oszczędzania frustracji spowodowanej marnotrawieniem czasu - im ktoś mniej szanuje swój, czas tym mniejszą rentę ekonomiczną jest skłonny zapłacić, więc jeśli chcesz obsługiwać dochodowych Klientów - oszczędzaj im czas.